MILAAN, ITALIË – 17 april 2018

Sonos introduceert vandaag een gewaagde nieuwe samenwerking met een van de meest toonaangevende namen in home design: het Deense merk HAY. Beide merken delen een passie voor gebruiksvriendelijke en moderne producten, die duidelijk terugkomt in de gedurfde nieuwe uitvoering van de smart speaker.  De speakers zijn ontworpen met het oog op een moderne lifestyle en geavanceerde industriële productie, gecombineerd met een interesse in het verder verkennen van de dimensie kleur. De exclusieve collectie is vanaf september 2018 beschikbaar in een nieuwe reeks kleuren – rood, groen en geel – die perfect passen bij het palet van HAY.

Sonos en HAY onthullen de limited edition-collectie in het adembenemende Palazzo Clerici in Milaan tijdens de Design Week Milaan 2018. De collectie wordt gepresenteerd in combinatie met een samengestelde set soundscapes ontworpen voor in huis en een serie creatieve installaties.

sonos hay

Sonos gelooft en heeft bewezen dat een huis dat is gevuld met muziek een gelukkiger huis is. De missie van Sonos om de wereld beter te laten luisteren, is volledig gericht op het effect van geluid in huis. En op het streven om een systeem te creëren dat past bij de home design-keuzes van hun klanten. Iedere keuze, van de materialen tot aan de Trueplay kamertuning-technologie, is gebaseerd op het verlangen om een systeem van smart speakers te creëren dat met aandacht is ontworpen om in iedere huiselijke omgeving te passen.

“De productdesignfilosofie van Sonos richt zich op de elegante integratie van het leven in huis met sounddesign. We streven hiernaar zonder concessies te doen op het gebied van akoestiek, connectiviteit of de luisterbeleving. Onze speakers zijn niet ontworpen om aandacht te vragen, ze zijn ontworpen om op te gaan in hun omgeving”, zegt Tad Toulis, VP Design, Sonos. “We passen deze filosofie toe door terughoudend te zijn, zowel in vorm als in onze expliciete keuze om niet de mode te volgen. Deze houding zie je terug in alles wat we doen. Van onze exclusieve keuze voor een zwart en wit kleurenpalet, tot aan onze toewijding om een zo klein mogelijk aantal producten te maken die aan zo veel mogelijk behoeften in huis kunnen voldoen. In HAY vonden we een partner waarmee we de steeds veranderende rol van geluid als architectonisch element in huis kunnen verkennen. Binnen Sonos is er veel respect voor de ontwerpen van HAY. Ook komt de designfilosofie van HAY overeen met die van ons. We zijn trots dat we het resultaat van deze samenwerking mogen laten zien op ‘s werelds meest invloedrijke designbeurs.”

sonos hay

“Geluid speelt een belangrijke rol in de architectuur en de beleving thuis. Toch hadden we voordat we Sonos ontdekten geen speakers gevonden die wij graag in ons huis wilden hebben. We waren geïntrigeerd door Sonos’ filosofie op het vlak van soundarchitectuur, hun benadering van hedendaags design en geavanceerde productietechnieken – waarden die beide bedrijven delen.”, zegt Mette Hay, co-founder, HAY. “Voor mij is kleur een van de belangrijkste aandachtspunten in het designproces. Ik vond het uitermate belangrijk dat we niet alleen maar een kleurenschema creëerden dat er mooi uitzag. Kleuren hebben ook een functie. Ze kunnen opgaan in de omgeving, of juist contrast bieden. Door meerdere kleurenschema’s te creëren, vergroot je de impact en geef je de gebruiker meer mogelijkheden om de speakers te combineren met voorwerpen in huis. Deze speakers verdienen het om als design stukken te worden behandeld. Het zijn krachtige en onafhankelijke objecten die deel van de omgeving worden, of juist opvallen. Kortom: functionele accessoires voor iedere kamer, die aan verschillende behoeften voldoen en in verschillende ruimtes passen.”

De limited edition-collectie HAY voor Sonos zal – net als iedere Sonos One speaker en de nieuwere Sonos producten – Apple’s AirPlay2 ondersteunen, wanneer dit klaar is om gelanceerd te worden. Met slechts een enkele speaker die AirPlay2 ondersteunt, krijg je toegang tot AirPlay2 op je complete home sound system. De HAY  Limited Edition Sonos One is vanaf september 2018 voor 259 euro beschikbaar op sonos.com, in Sonos Flagship Stores in New York, Londen en Berlijn, en in het HAY House in Kopenhagen.

sonos hay

Sonos en HAY bij Salone del Mobile, Milaan

HAY, Sonos en WeWork zijn samengekomen voor de Design Week Milaan 2018 om een gezamelijke toekomstvisie te presenteren voor design, samenwerking en leefruimtes. De drie bedrijven tonen er een wereld die de beste opties in design, sound, leven en werk verkent. Hun drijfveren? De innovatie, passie en de onbegrensde mogelijkheden die voortvloeien uit de wens om betere ervaringen te creëren voor het dagelijkse leven.

De tentoonstelling in hartje Milaan in het historische Palazzo Clerici beslaat meer dan 1.500 vierkante meter aan design voor het dagelijks leven en voor werkruimtes. De sierlijke sfeer van Clerici zet de toon voor een verzameling installaties die het verleden viert, maar zich op de toekomst richt. Door oud en nieuw naast elkaar te zetten, versterkt Sonos de ervaring van bezoekers. Ook wordt het design naar een hoger niveau getild en biedt het bezoekers de mogelijkheid om verscheidene ruimtes te verkennen, het gesprek aan te gaan, te shoppen of discussiesessies bij te wonen.

De HAY Sonos One-speakers worden samen met andere Sonos-producten tentoongesteld, om te zorgen voor een compleet sound-systeem. Sonos werkt ook samen met de Britse kunstenaar Trevor Jackson om atmosferische soundinstallaties te creëren die in elke kamer in het huis het familieleven weerspiegelen.

sonos hay

Sonos One – de details

Sonos One is de smart speaker voor music lovers. De speakers zullen in de toekomst meerdere spraakdiensten ondersteunen die muziek, podcasts, luisterboeken en andere content kunnen afspelen via meer dan tachtig contentservices. Als onderdeel van het home sound system werkt Sonos One naadloos met andere Sonos-speakers om muziek af te spelen in elke kamer van je huis.

  • Produceert een verrassend rijk geluid voor een speaker van dit compacte formaat.
  • Aangedreven door twee D-klasse digitale versterkers, één tweeter en één mid-woofer.
  • Bevat een reeks van zes microfoons en een aanpasbaar algoritme voor ruisonderdrukking om te focussen op de juiste persoon en ervoor te zorgen dat het spraakdienst alles duidelijk verstaat.
  • De technologie om stemmen te ontvangen en herkennen is voorzien van echo-onderdrukking. Dit zorgt ervoor dat de speaker je over de muziek heen hoort. Het volume wordt op dat moment verlaagd en ‘duikt’ wanneer je tegen de speaker praat. Zo hoef je dus niet over de muziek heen te schreeuwen.
  • Het lichtje op de speaker brandt wanneer de microfoon actief is. Dit komt doordat het lichtje met een kabeltje is verbonden met hetzelfde circuit als dat van de microfoons. Als het lichtje dus niet brandt, is de microfoon uitgeschakeld.
  • Eigenaren van Sonos-apparatuur kunnen Trueplay gebruiken om Sonos One snel en eenvoudig te tunen en geweldig te laten klinken, waar je de speaker ook neerzet.

Klanten buiten de VS, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Oostenrijk profiteren van wat je mag verwachten van een Sonos-speaker: een sensationeel geluid, multi-room listening en toegang tot verschillende muziekservices – en hij is klaar voor de toekomst wanneer Sonos samen met een spraakdienst uitbreidt naar nieuwe landen.

###

Over Sonos

Sonos® ontwikkelt sinds 2002 het toonaangevende Home Sound System voor het hele huis. Van een startend technologiebedrijf met nerdy ingenieurs en briljante ontwerpers die van muziek houden, is Sonos uitgegroeid tot een wereldwijd muziekmerk dat zich toelegt op het transformeren van de beleving van voluit naar muziek luisteren in huis. Dankzij het home sound system kunnen mensen in elke kamer van hun huis heel eenvoudig naar hun favoriete muziek luisteren met de beste geluidskwaliteit.

Sonos is wereldwijd aanwezig, in meer dan zestig landen, met tientallen muziekstreamingservices, via duizenden retailers en in miljoenen huishoudens. Met een voortdurende investering in software en diensten blijft Sonos de muziekbeleving van klanten in huis verbeteren, zelfs jaren na hun aankoop. Sonos verandert de manier waarop mensen naar muziek luisteren, huis voor huis.

Sonos, Inc. is een niet-beursgenoteerde onderneming met het hoofdkantoor in Santa Barbara, Californië, en vestigingen in Boston en Seattle, maar ook in Nederland, Zweden, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Australië en China.

Ga voor meer informatie naar www.sonos.com.

Over HAY

HAY is in 2002 opgericht met de ambitie om hedendaagse meubels te creëren met het oog op een moderne lifestyle en geavanceerde industriële productie. Die ambitie hebben ze nog steeds. Door zich te richten op het design en de productie van meubels en accessoires met een internationale aantrekkingskracht, streven ze ernaar om goed design toegankelijk te maken voor een zo groot mogelijk publiek.

HAY wordt geïnspireerd door de stabiele constructies van de architectuur en de dynamiek van mode. Ze probeert deze twee te combineren in duurzame kwaliteitsproducten die waarde toevoegen voor de gebruiker. De visie van HAY is om ongecompliceerd, functioneel en esthetisch design te creëren in samenwerking met enkele van de meest getalenteerde, nieuwsgierige en dappere designers wereldwijd.

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *