Soms, soms voel ik me verdrietig. U moet weten Smart Living ligt me nauw aan het hart. Smart Living is dan misschien ook een uit de hand gelopen hobby. Een hobby waar ik me al jaren in aan het specialiseren ben. Zo mag ik toch ondertussen zeggen dat ik meer dan een ruime kennis heb van diverse multiroom systemen. Multiroom zeg je? Ja multiroom zeg ik, het gebruiksgemak van je favoriete muziek luisteren in alle kamers en dit tegelijkertijd of misschien wel verschillend in al die kamers. Bekabeld of draadloos? Aan u de keuze.
Beeld dan? Ja beeld zeg ik. Uiteraard kan je online je flatscreen spotgoedkoop bestellen, zeker en vast doen! De aanbiedingen op het net zullen steeds beter zijn dan de in klassieke stenen winkel. Maar de kunst van het fatsoenlijk configureren en aansluiten van een flatscreen tv toestel zal altijd werk blijven dat door een vakman moet gedaan worden.
Telenet decoders en Belgacom boxen dan? Meer dan dagelijks word ik opgebeld door mensen die met alle moeite van de wereld hun decoder willen aansluiten maar er helemaal niet inslagen. “Meneer, ik heb een zwarte band links en rechts op mijn scherm” – dat is een instelling mevrouw, ik kom het wel oplossen! “Meneer, ik heb een stuk boven en onder van mijn beeld dat weg is, en bij Telenet krijgen ze dit niet opgelost, ik moest een nieuwe tv kopen zeiden ze me, kan je komen kijken” Geen probleem mevrouw, dat is een instelling, ik kom het wel oplossen.
Dat is allemaal perfect mogelijk. Niet iedereen is technisch aangelegd.
Net zoals ik, ik ben toch wel om de twee weken een beetje ziek, omdat mijn vriendin die avond niet thuis was en ik zelf eten moest maken. Ik kan dat niet, ik heb geen kennis van eten maken. Mijn gebakken kip ziet zwart van buiten en rood van binnen. Kijk dat heeft te maken met kennis, met kunde weliswaar. Idem zoals ik het wasmachine niet durf aan te raken. In het verleden heb ik al genoeg kleren om zeep geholpen (snap je hem? om-zeep?). Net zoals ik ook geen auto motor aanraak. Ik ken het principe van een motor, maar hoe ik een probleem kan oplossen, laat staan vervangen? Neen dank je wel, ik betaal wel een specialist.
Maar ik ben aan het afwijken, eigenlijk wil ik in deze blog een kleine ergernis van me afschrijven. Meer dan dagelijks word ik geconfronteerd met reclame folders, deze maal was het een reclame folder voor pepermolens. Niet dat ik iets heb tegen pepermolens, integendeel, een vleugje peper bij de soep op restaurant kan soms wonderen doen voor dat extra beetje pit in dat meer dan lekker tomatensoepje.
Maar als ik een folder zie compleet gewijd aan pepermolens en diezelfde verkoper van pepermolens heeft ook nog eens een winkel vol met bekende audio –en video merken, en daar bovenop zich ook nog positioneert als specialist in audio video – stel ik me toch wel wat vragen. Vanaf wanneer zijn we eigenlijk beginnen gaan te geloven dat iemand die kennis heeft van pepermolens, scheer apparaten en wasmachines plots ook de specialist is in audio –en video producten.
Audio –en video producten, bevatten zoveel aansluitingen tegenwoordig, zoveel instellingen en dan zwijg ik nog van diverse kabels die je correct moet aansluiten op je Telenet en Belgacom router, die eigenlijk ook al lang niet meer kunnen volgen, omdat er zoveel toestellen bijkomen. Een oplossing daarvoor? Een router JUIST configureren en een CORRECT netwerk opstellen.
Ik lieg niet – de slogan’s gaan toch zo ? Audio – Video – Elektro – Lifestyle ?
Is dit een aanval op deze winkels? Neen totaal niet, maar ik kan in die jaren dat ik actief ben in deze sector, toch al een degelijk arsenaal aan consumenten klachten naar boven toveren. “Dat hebben ze me niet verteld in winkel” – “kan jij niet langskomen, want die meneer van die winkel krijgt het niet aangesloten” – “Smart Living kunnen jullie langskomen, die man van de winkel begrijpen we eigenlijk niet zo goed” – “Tim klopt het dat ik een nieuwe tv moet kopen?” – “Kan jij mijn luidsprekers komen aansluiten, in de winkel doen ze dat niet” en ik kan zo uren blijven doorgaan, maar dan drijf ik deze blog post veel te lang – en daar heb ik zelf geen zin in.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, vertrouw op een specialist, een vakman in zijn gebied. U treft er wel verschillende aan in elke provincie, zoek ze – u gaat ze vast en zeker terug vinden. Er is toch zo’n bekende slogan “vakmanschap is meesterschap”? Laat daarom de elektronica in uw woning –en dan meer bepaald uw audio-video oplossingen geen frustratie worden. Ze zijn zo ontworpen dat ze moeten bijdragen aan onze lifestyle en ze zijn helemaal niet ontworpen om een bron van ergernis te worden.
Neem daarom gerust contact op met één van deze vakmannen , of nog beter neem contact op met Smart Living, ik help u met plezier verder – woont u verder dan ons actie gebied?– dan breng ik u in contact met de juiste persoon. Vrijblijvend –en gratis – want dat is nu eenmaal service – service die u al jaren kunt krijgen met de aankoop van je wasmachine of frigo en nu dankzij Smart Living ook voor je audio –en video apparaten.
Wat is jullie mening hierover? Ik hoor ze graag!
Dit artikel is meer dan 8 jaar oud - waarschijnlijk is deze informatie niet meer relevant of van toepassing.
Comments